مرسی دانلود

244
  • admin1
  • 14 مه 17
  • کتاب

دانلود کتاب پی دی اف لیلی و مجنون

دانلود کتاب لیلی و مجنون

دانلود کتاب لیلی و مجنون نظامی گنجوی

دانلود کتاب لیلی و مجنون نظامی گنجوی

دانلود کتاب پی دی اف لیلی و مجنون با لینک مستقیم و حجم کم

امروز رسانه مردمی مرسی دانلود برای شما عزیزان کتاب زیبای لیلی و مجنون را به صورت pdf آماده کرده است.لیلی و مجنون داستانی ایرانی است که حقیقت یا افسانه بودن آن جای بحث بسیار دارد. داستان لیلی و مجنون در ادبیات فارسی مشهور بوده‌است، تا اینکه در سال ۵۸۴ هجری قمری «حکیم جمال الدین ابومحمد الیاس بن یوسف» معروف به نظامی گنجوی آن را به عنوان سومین گنج از پنج گنج خود به نظم می‌آورد. این داستان جز جانمایهٔ آن، که افسانه‌ای عربی است، بیشترش آفریدهٔ ذهن خلاق و طبع موزون استاد بزرگ شهر گنجه، (نظامی) است و آنچنان در ادبیات فارسی و کشورهای همسایه مورد توجه قرار گرفته‌است که پس از او ۳۸ شاعر فارسی زبان، ۱۳ شاعر ترک، و ۱ شاعر اردو به تقلید از نظامی، این داستان را به نظم آورده‌اند.

دانلود کتاب پی دی اف لیلی و مجنون

مثنوی لیلی و مجنون شامل ۴۵۰۰ بیت است، که به سال ۵۸۴ به نام شروانشاه ابوالمظفر اخستان سروده شده‌است در این مثنوی داستان پر سوز و گداز عشق مجنون (قیس عامری) از قبیله بنی عامر و لیلی دختر سعد به رشته نظم درآمده ‌که از داستانهای مشهور فولکلور تازی پیش از اسلام می‌باشد.

در پاکی اخلاق و تقوی نظیر حکیم نظامی را در میان تمام شعرای عالم نمی توان پیدا کرد. در تمام دیوان وی یک لفظ رکیک و یک سخن زشت پیدا نمی شود و یک بیت هجو از اول تا آخر زندگی بر زبانش جاری نشده است. از استاد بزرگ گنجه شش گنجینه در پنج بحر مثنوی جهان را یادگار است که مورد تقلید شاعران زیادی قرار گرفته است ولی هیچکدام از آنان نتوانسته اند آنطور که باید و شاید از عهده تقلید برآیند .

این شش اثر عبارتند از:

مخزن الاسرار – خسرو شیرین – لیلی و مجنون – هفت پیکر – شرفنامه  و  اقبالنامه که همگی نشان هنر سخنوری و بلاغت گوینده توانا آن منظومه هاست .
وفات نظامی بین سالهای ۵۹۹ تا ۶۰۲ و عمرش شصت و سه سال و شش ماه نوشته اند.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

منبع و پسورد : www.mer30download.com

down دانلود کتاب قابوسنامه به تصحیح سعید نفیسی

♥حجم فایل:۱مگابایت

♥نوع فایل:PDF

____________

دیگر رمان های برتر ♥

دیگر کتاب های آموزشی ♥

دیگر کتاب های علمی ♥

دیگر کتاب های ادبیات ♥

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

دانلود کتاب پی دی اف لیلی و مجنون

♥برای دیدن کتابهای بیشتر اینجا کلیک کنید

0 دیدگاه ارسال شده است

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *