مطالب ویژه

بهترین فیلم و سریال های سایت

آرشیو

ویجی دی ال

دانلود کتاب تذکره الاولیا نسخه pdf و صوتی

دیدگاه: ۰
نویسنده: admin1
تاریخ انتشار: 14 آبان 1395

دانلود کتاب تذکره الاولیا نسخه pdf و صوتی

کتاب تذکره الاولیا نوشته فریدالدین عطار نیشابوری

دانلود کتاب تذکره الاولیا

دانلود کتاب تذکره الاولیا

دانلود رایگان کتاب تذکره الاولیا فریدالدین عطار نیشابوری …

تذکره‌الاولیا کتابی عرفانی است به نثر ساده و در قسمت‌هایی مسجع، در شرح احوال بزرگان اولیا و مشایخ صوفیه به فارسی، نوشتۀ فریدالدین عطار نیشابوری. این کتاب مشتمل است بر مقدمه و ۷۲ باب که هریک به زندگی، حالات، اندیشه‌ها و سخنان یکی از عارفان و مشایخ تصوف می‌پردازد، و ذکر مکارم اخلاق، مواعظ و سخنان حکمت‌آمیزشان در این کتاب آورده شده است.نخستین باب به حالات و سخنان جعفر صادق اختصاص یافته است، و باب هفتاد و دوم به حسین بن منصور حلاج (متوفی ۳۰۹).

دست‌نویسهای معتبر تذکره الاولیا تا قرن دهم هجری، شامل همین ۷۲ باب است، اما پس از قرن دهم فصل‌های دیگری با عنوان «ذکر متأخران از مشایخ کبار» بر این کتاب افزوده شده که حالات و سخنان ۲۵ تن از عارفان قرن‌های چهارم و پنجم را دربر دارد.در این کتاب از کسانی چون اویس قرنی، ابراهیم ادهم، رابعه عدویه، ابوحنیفه، شافعی، احمد حنبل و محمد باقر یاد شده‌است.

عطار در مقدمۀ کتاب نحوۀ گزینش و تألیف مطالب را به‌روشنی بیان کرده است . بنا بر این مقدمه، نقلها و روایتهای تذکره الاولیا التقاطی از مطالب کتاب‌های دیگر است. از آثار صوفیانۀ مهم و مشهور مربوط به اواخر قرن چهارم تا پایان قرن ششم، چند اثر با احتمال زیاد ممکن است مأخذ نقل‌های مؤلف تذکره الاولیا باشند، که عبارت‌اند از: طبقات الصوفیه اثر عبدالرحمان سلمی نیشابوری، حلیهالاولیا ابونعیم اصفهانی، و رسالۀ قشیریه نوشتۀ ابوالقاسم قشیری.

کشف‌المحجوب هُجویری نیز احتمالاً از منابع عطار بوده، زیرا عطار برخی از مضامین آن را با عبارات روان‌تر و رساتر آورده است.تصحیح انتقادی تذکره الاولیا اولین بار توسط رنالد نیکلسن انجام گرفته است (چاپ لیدن ۱۹۰۵-۱۹۰۷). از امتیازات تصحیح نیکلسن، مقدمهٔ محمد قزوینی بر آن است که حاوی اطلاعات دقیق و سودمندی است. کتاب صوتی و pdf را می توانید در ادامه دانلود کنید.

down300 DOWNLOAD B.O.X

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

دانلود کـتاب تذکره الاولیا نسخه pdf

دانلود کـتاب تذکره الاولیا نسخه صوتی mp3 (بخش اول)

دانلود کـتاب تذکره الاولیا نسخه صوتی mp3 (بخش دوم)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

  حجم فایل : ۱۰-۱۲-۱۴مگابایت

  نوع فایل : mp3 وpdf

down300 منبع و پسورد :www.mer30download.com

دانلود کتاب تذکره الاولیا نسخه pdf و صوتی -Tazkirat al-Awliya Book by Attar of Nishapur

Tazkaratul mystical book is written in simple prose and rhymed parts, the biography of great saints and Sufi masters in Persian, by Fariddun Attar. The book consists of an introduction and 72 chapters, each life, moods, thoughts, and words of Sufi mystics and elders deals

امتیاز دهید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاه ها