مرسی دانلود

120
  • admin1
  • 22 مارس 19
  • بیوگرافی

مرسی دانلود | عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

عادل فردوسی پور کیست؟Ferdosipour is fair

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

عادل فردوسی پور یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین مجری های تلویزیون در بخش ورزشی می باشد.عادل فردوسی پور یک چهره جذاب و تقریباً مورد قبول ورزش دوستان (مردم) می باشد.ما در این پست بر آن شدیم تا گزیده ای کامل از بیوگرافی این چهره دوست داشتنی برای شما مخاطبان عزیز قرار دهیم.با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

*عادل فردوسی‌پور که باید او را یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین مردان مقابل دوربین تلویزیون ایران به شمار آورد، در شرایطی روز یازدهم مهرماه وارد چهل سالگی شده که برنامه‌اش پربیننده‌ترین برنامه سالهای اخیر است. با این حال او در تمام این سالها با افراد مختلفی در فوتبال وارد چالش شده و اسم کوچکش هم برایش دردسرساز شده و همه انتظار دارند او واقعا “عادل” باشد!

نشستن روی صندلی داغ عادل فردوسی پور شاید آرزوی خیلی ها باشد اما برای فردوسی پور شدن باید جنبه و تحمل بسیار بالایی هم داشته باشی که توهین ها را بپذیری و با چشمهای وق زده به لنز بیست میلیون نفری زل بزنی و دم برنیاوری و باز هم لبخند بزنی! اگر روزی توانستی جلوی خانواده خودت به توهین های شدید و بعضا غیر منصفانه کسی لبخند بزنی می توانی بفهمی که مرد روبروی دوشنبه شبهایت چه دل بزرگی دارد و چقدر جنبه و تحملش بالاست.

عادل فردوسی پور باهوش است و قواعد بازی را می داند البته که او هم برخی مواقع اسیر اطلاعات غلط می شود و نمی‌پذیرد که اشتباه کرده اما با این وجود او برترین مجری و محبوبترین خبرنگار کل قاره آسیاست به ویژه آنکه این توان را دارد که وسط  انتقاد از قضای حاجت کردن بازیکن کنار زمین مرگ پل نیومن را روی آنتن ببرد و با آن میثاقی زبلش چند لحظه هنر هفتم را به فوتبال گره بزند!

معرفی از ابتدا تاکنون
عادل فردوسی‌پور متولد ۱۱ مهر ۱۳۵۳ در تهران، روزنامه‌نگار، مترجم، مدرس دانشگاه، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی و گزارشگر فوتبال اهل ایران است. وی اصالتا اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل پایه‌گذار، تهیه‌کننده و مجری برنامهٔ ۹۰ که از شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود نیز هست. در سال ۲۰۰۹، هفته‌نامۀ نیوزویک او را در فهرست پرقدرت‌ترین افراد در ایران در ردۀ نوزدهم جای داد. مجله ورلد ساکر به او لقب «جان ماتسن ایران» داده‌ است.

تحصیلات او چگونه سپری شد؟
عادل دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت. سرانجام در رشتهٔ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و تحصیلات خود را در همین رشته و دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. او در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران است. عنوان پایان‎نامه کارشناسی ارشد او «پیش‎بینی نتایج مسابقات فوتبال با استفاده از تحلیل‎های رگرسیونی» بود. وی همچنین به تدریس درس زبان انگلیسی تخصصی صنایع و زبان انگلیسی عمومی در مرکز زبان همین دانشگاه پرداخته‌ است.

فردوسی پور چگونه روزنامه نگار شد؟
او کار رسانه‌ای خود را در سال ۱۳۷۲، با روزنامه‌نگاری در روزنامه ابرار ورزشی به سردبیری اردشیر لارودی آغاز کرد. وی در آن زمان، دانشجوی سال سوم کارشناسی بود و در بخش ترجمه صفحه فوتبال خارجی کار می‌کرد. او پس از قبولی در آزمون گزارشگری صدا و سیما، کمی از روزنامه‌نگاری فاصله گرفت، اما پس از مدتی با مجله سروش جوان، مجله همشهری جوان و روزنامه جام‌جم به همکاری پرداخت. او برای مجله ورلدساکر نیز مطلب می‌نویسد.

ماجرای ورود به صداوسیما
او در پایان سال ۱۳۷۳ پس از چندین بار آزمون به صدا و سیما راه یافت و در ابتدا به گزارش برنامه منتخب ورزشی (برنامه‌ای آرشیوی از شبکه سوم سیما که در نیمه شب پخش می‌شود) می‌پرداخت. فردوسی پور کم کم پیشرفت کرد و توانست بازی‌های بهتری را گزارش کند. او پس از گزارش‌های خوبش در جام جهانی ۹۸، توانست خود را به همه بشناساند و از آن پس بود که به عنوان گزارشگر بازی‌های زنده و مهم انتخاب شد. در آن زمان که تلفظ نادرست نام‌های خارجی در گزارش‌های فوتبال صدا و سیما زیاد اتفاق می‌افتاد، او از معدود گزارشگران مسلط به زبان‌های خارجی بود.

حضور در همه عرصه ها
از زلزله ها گرفته تا فوت ناصر حجازی که برخی سایت ها علیه او جبهه گرفتند تا مخالفت رسمی با وزیر و نماینده مجلس و بازگشت به دفاع مقدس و به تصویر کشیدن کفش های پاره عشق فوتبالی‌ها همه و همه از عادل مجری ساخته که در دل مردم است و کنار آنها. او ماله دست نمی گیرد تا اشتباهات دولتمردان را ماله کشی کند دوست داشتن هایش هم مردمی است نه حکومتی…

او حتی مردم دنیا را هم مردم می داند و از بازیکنان تا مشاهیر جهان را در برنامه اش به تصویر می کشد. بدون توجه به خط قرمزهایی که در رسانه ملی دیده می شود. کودک درونش آنقدر زنده است که حتی می تواند به خود صدا و سیما هم متلک بگوید و بخندد و هیچکس هم با او کاری نداشته باشد نمونه اش متلک هایی بود که در قرعه کشی جام جهانی  در مورد منشوری بودن لیما می گفت و می خندید!

کاپیتان رسانه ورزش
عادل فردوسی پور در تیمی عضویت دارد که متعلق به خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران ورزشی است. تیم فوتبال رسانه ورزش هفت سال است که با هدف انجام بازیهای خیریه و نمادین به مناسبت های مختلف تشکیل شده و عادل فردوسی پور از روز اول کنار دیگر خبرنگاران و عکاسان بوده. عادل شماره ۱۰ و کاپیتان تیم فوتبال رسانه ورزش نیز هست و در سفرهای این تیم به شهرستان مورد توجه ترین چهره است.

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

تبعات محبوب شدن
به برخی حرفهایی که روی آنتن پربیننده ترین برنامه صدا و سیما یا در رسانه های دیگر به او گفته شده دقت کنید:

*رئیس فدراسیون فوتبال در تماس با مسئولان صدا و سیما گفت که فردوسی پور با جوسازی هزینه مالی زیادی روی دستمان می گذارد. پس از آنکه کارلوس کی‌روش با فضایی که عادل فردوسی‌پور در برنامه ۲۰۱۴ در اختیارش گذاشت و توانست نظر افکار عمومی را برای حمایت از تمدید قراردادش جلب کند، در کنار این شوی تلویزیونی کی‌روش بار دیگر فدراسیون فوتبال را به بی‌کفایتی و ناکارآمدی متهم کرد.

چند تن از مسئولین فدراسیون فوتبال پس از این برنامه با عادل تماس گرفتند تا از اینکه او یک مربی خارجی را به شکل نادرست مورد حمایت قرار داده و عملکرد فدراسیون را زیر سوال برده، انتقاد کنند اما فردوسی‌پور بنا به آنچه این مقامات مسئول می‌گویند جواب تلفن آنها را نداده است.

یکی از این مسئولان که قصد نداشت نامی از وی برده شود، گفت: «متاسفانه عادل فردوسی‌پور و همکارانش شرافتمندانه عمل نکردند. اینکه فدراسیون هیچ نقشی در موفقیت‌های تیم ملی نداشته و طوری به مردم القا کنند که یک مشت آدم بی‌سواد در فدراسیون هستند و تنها کی‌روش منجی فوتبال ماست، به دور از انسانیت است»

* محمد مایلی‌کهن در خصوص صحبت‌هایی که درباره‌اش در برنامه نود انجام شد روی خط تلفنی این برنامه آمد و گفت: خدمت شما آقای کی‌روشی‌پور و میهمان برنامه آقای رحیمی سلام عرض می‌کنم و ممنون از اینکه شما آقای کی‌روشی‌پور به من وقت دادید.

پس از آغاز صحبت‌های مایلی‌کهن عادل فردوسی‌پور واکنش نشان داد و خطاب به او گفت: آقای مایلی‌کهن اگر قرار باشد که اینطور صحبت کنید و در این فضا سخن بگوییم فکر می کنم صحبت نکنیم بهتر باشد.شما (فردوسی‌پور) در حال نابود کردن فوتبال این کشور هستید، چرا منی که عاشق فوتبال هستم  نباید صحبت کنم؟ شما اگر عادل بودی در برنامه سیاسی را هم دعوت می‌کردی. آقای کی‌روشی‌پور شما و اطرافیانت فوتبال را به لجن کشیده‌اید. کی‌روش که به شما توهین کرد هیچ چیز به او نگفتی اما به من گفتی نژادپرستم. فوتبال ما باید جزو ۱۰ تیم برتر دنیا باشد اما شما و دار و دسته‌ات فوتبال را نابود کرده‌اید و اکنون ۱۶ سال است که آنتن دست شماست.

* امير قلعه‌نويي بعد از شكست تيمش برابر ذوب‌آهن كلي عليه برنامه نود و عادل فردوسي‌پور صحبت مي‌كند تا به نوعي اقدام دوشنبه‌شب طرف مقابل را جبران كرده باشد. قلعه‌نويي در ادامه اظهار داشت: روزي همه مي‌فهمند فردوسي‌پور چه خيانتي به فوتبال كرد! وی سپس گفت: چقدر بدبخت شده‌ام كه اين آقا در مورد شخصيت حقيقي و حقوقي من حرف مي‌زند، اگر من مديرعامل استقلال بودم اجازه نمي‌دادم يك ثانيه از بازي‌هاي استقلال در اين برنامه پخش شود. برنامه نود يك ابزار است كه مي‌خواهد خيلي از مشكلات و ضعف‌هاي جامعه را پوشش دهد اما بعدا مشخص مي‌شود كه نود چه خيانتي به فوتبال ايران كرده است. ببينيد قلعه‌نويي چقدر بدبخت شده كه فردوسي‌پور در مورد شخصيت حقيقي و حقوقي او صحبت مي‌كند.»

قلعه‌نويي سپس از سابقه اندك شيريني در فوتبال حمايت كرد: «درست است كه شيريني مدت زمان زيادي نيست كه به فوتبال آمده ولي كسي نيست به فردوسي‌پور بگويد زماني كه ۱۵ سال پيش آمدي كجاي اين فوتبال بودي؟

* عادل فردوسی پور در مورد اظهارات امیر قلعه نویی گفت: صحبت های سرشار از تهمت و افترا را دیدیم. بعد از اجنبی پرستی و مافیا بودن؛ به دلالی و خائن بودن هم متهم شدیم و اعلام شد که اگر ما نباشیم مثل کُشتی، از سطح آسیا بالاتر خواهیم رفت. ۱۴ سال است برنامه نود روی آنتن می رود جایگاهی که مردم به این برنامه داده اند کاملا مشخص است. ما جایگاه‌مان را از مردم گرفتیم و اشخاص هیچ نقشی نداشتند. اگر قرار است این اعتبار از ما گرفته شود اشخاص نمی توانند کاری کنند و این اتفاق با خواست مردم محقق می شود. ۹۰ با این تهمت ها به من و خانواده ام، از مسیر خودش خارج نمی شود.

* فراز کمالوند: «شما قبول دارید که سال ها پیش با بنده همکار بودید. من و شما یادمان هست که آن زمان شما به شدت طرفدار پرسپولیس بودید.»… من ول‌کن این موضوع نیستم و پیش استاندار و نماینده‌های مجلس خواهم رفت تا خیلی از مسایل برایم روشن شود. تماس عادل با کمیته انضباطی مشکوک بوده و او باید در برنامه این هفته نود در مورد کاری که کرده به مردم توضیح بدهد. من تا آخرین هفته لیگ مدام علیه فردوسی‌پور مصاحبه می‌کنم تا او در برنامه نود از هواداران تراکتور عذرخواهی کند. من آویزان این برنامه نیستم که عادل بخواهد صحبت‌هایم را ضبط کند و هر قسمتی خودش خواست را پخش کند.».

* مجتبی شریفی رئیس وقت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال: «همین خود شما مگر برای بخشیده شدن علی کریمی برای بازی با سپاهان پا درمیانی نکردید؟»

* مهدی رحمتی: «به هرحال ما همسایه آقای کرش هستیم. ما از رفت و آمد‌های ایشان مطلع می‌شویم و مثلا خبردار شدیم که خود شما همین چند روز قبل مهمان کرش بودید.»

* عادل فردوسی‌پور در یکی از برنامه‌های خود به دفعات تلاش کرد علاقه خود را به فیلم جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی نشان دهد. او که از هر فرصتی برای نشان دادن علاقه خود به این فیلم سینمایی استفاده می‌کرد، در برنامه نود با زیرکی خاصی کنایه‌ای به رقیب جدی فیلم سینمایی” جدایی نادر از سیمین” زد و در بخش معرفی برنامه نود مدعی شد” اخراجی‌ها” اصلا فیلم خنده‌داری نیست.

مسعود ده‌نمکی که از این ماجرا به شدت ناراحت شد، درباره جمله معروف عادل فردوسی‌پور که در برنامه نود علیه اخراجی‌ها به کار برد و گفت:”اگر کسی به اخراجی‌های ۳ نخندید، به این ماجرا خندید.” زیاد تمایل ندارم در خصوص این مساله اظهار نظر کنم اما برای من و علاقمندان اخراجی‌ها اصلا مهم نیست که عادل فردوسی‌پور در برنامه نود چه چیزی گفته است، فردوسی‌پور عددی نیست که بخواهد درباره اخراجی‌ها حرفی بزند!

* برنامه نود مورخ ۱۳۸۹/۱۲/۲۳ – عده ای از طرفداران سپاهان در دیدار مقابل نفت تهران کاریکاتورهای عادل فردوسی‌پور را در دست داشته و طوماری را علیه او امضا کرده بودند این در حالی است که آنها این کار خود را کاملا خودجوش قلمداد می کردند و …

*در دقيقه ۶۴ مسابقه استقلال و کاسپین برخی لیدر های استقلال به شدت عليه فردوسي پور شعار سر مي‌دهند و مجري برنامه ۹۰ را به دلالي متهم مي‌کنند. آنها شعار مي‌دهند « فردوسي پور حيا کن دلالي رو رها کن».

* یکی از هفته نامه های محلی استان مرکزی مقاله ای علیه عادل فردوسی پور منتشر کرد که به صورت رایگان در نماز جمعه شهر اراک توزیع می شد! «آنچه این روز ها ذهن جوانان استان مرکزی و به ویژه اراک را به خود مشغول کرده بازی ژورنالیستی و متاسفانه از نوع بد و بی منطق آن در برنامه نود است که مشخص نیست در پشت پرده آن که با عروسکی به نام “عادل فردوسی پور” در حال اجراست چه می گذرد؟ آیا حرف ها و بازی های مجری حراف، نظر او، تهیه کننده ، شبکه و یا نظر سازمان است؟ چرا مردم و نمایندگان یک استان بایستی مورد هجمه جوانکی تازه به دوران رسیده در عرصه رسانه باشند اگر چه سابقه او نزدیک به ده سال فعالیت در شبکه سه باشد.

* قلعه نویی در اظهار نظری گفت که عادل کارشناس فوتبال نیست، او در زمان مدرسه پینگ پونگ بازی می کرده!

* خبر آنقدر مهم بود که حتی تیتر یک روزنامه های سیاسی کشور هم بشود:««عادل فردوسی‌پور» با تصمیم گروه ورزش شبکه سوم سیما از کنداکتور برنامه‌های ورزشی در طول برنامه‌های جام ملت‌ها خارج شد.» این درحالی بود که گروه سازنده نود تمایل داشتند در طول بازی‌های جام ملت‌ها به تحلیل بازی‌های تیم ملی بپردازند و حتا عادل فردوسی‌پور دوشنبه شبی که آخرین برنامه ۹۰ را قبل از این توقف ۳ هفته‌ای روی آنتن برد با اشاره به این نکته که در طول تعطیلات لیگ هم مسابقات تیم ملی را بررسی می‌کند و هم به دستور مسوولان سیما در نشستی با نمایندگان مجلس به تحلیل ماجرای انتقال تیم نفت به اراک را بررسی می‌کند‌، تاکید کرد که در تعطیلات لیگ قطعا برنامه‌اش روی آنتن می‌رود اما دو هفته پیش بود که اعلام شد نود در طول جام ملت‌های آسیا هم روی آنتن نمی‌رود!

* محمد رویانیان روی خط آمد و از همان ابتدا آن قدر تند برخورد کرد که هیچ کس انتظارش را نداشت: «فوتبال یعنی دروغ. چه کسی گفته که ما یک میلیارد و خورده ای به حقیقی داده ایم؟»که فردوسی پور گفت:«آقای عاری؛ سرپرست باشگاه فجر سپاسی.» در همین لحظه رویانیان از لفظی استفاده کرد که همه را متعجب کرد: «ایشان بی خود کرده اند!» مدیر عامل باشگاه پرسپولیس سپس افزود:«اگر هم چنین پولی داده باشم هدفم کمک به فجر بوده است.من به گهر هم کمک کرده ام، اما تا به حال هیچ حرفی در این باره نزده بودم.

آقای فردوسی پور من برای شما متاسفم که یک هفته؛ یک مربی خارجی را می آورید و به او یاد می دهید تا علیه باشگاه ما حرف بزند. شما با یک سری ادبیات خاص می خواهید فوتبال را به سمت دیگری ببری. باید فاتحه این فوتبال را خواند؛ شما ۱۳ سال است که دارید برنامه اجرا می کنید. آن وقت وضع فوتبال ما این است.»وقتی فردوسی پور گفت که اوضاع فوتبال چه ارتباطی به برنامه من دارد، رویانیان تصریح کرد:«خیلی هم ربط دارد. تلویزیون تاثیر گذار است. شما هر کار خوبی را که ما کرده ایم، نشان نمی دهید.»

* مدیر باشگاه سپاهان در اقدامی غیر قابل پیش بینی در حالی که به نظر می رسید دعواهای قلعه نویی و فردوسی‌پور در سال جدید تمام شده، آتش جنگ را برافروخت و فردوسی پور را در مصاحبه با سایت باشگاهش با ادبیاتی غیر قابل باور متهم به دلالی کرد. اتهاماتی که بی شک از سوی سازمان صدا و سیما هم قابل بررسی و پیگیری خواهد بود.

فردوسی‌پور با اشاره به اینکه موارد مطروحه کاملا خلاف واقع است، خطاب به ساکت گفت: «یه چیزی بگویيد که به ما بچسبد.» باشگاه سپاهان از اوایل فصل تازه لیگ برتر، مدام با عادل فردوسی‌پور در کشمکش بوده و به نظر مي‌رسد اختلافات طرفين اكنون به اوج رسيده است. جالب است كه علي فتح‌الله‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال نيز در گفت‌و‌گويي با يكي از خبرگزاري‌ها ، فردوسي‌پور را متهم به رنگي بودن و دفاع يك‌جانبه از پرسپوليس كرد. او معتقد است بخش پيام كوتاه اين برنامه با شكل و شيوه‌اي خاص و هدايت‌شده به سود پرسپوليس عمل مي‌كند!

* امیر عابدینی هم در اظهار نظری گفت: «نخبگان فوتبال ما، وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال می گویند کروش را نمی خواهیم آن وقت عادل یک تنه دارد از او دفاع می کند. من باز هم می گویم اگر عادل به عنوان یک تماشاگر دارد اظهار نظر می کند که پس چرا این همه ادعا دارد اما اگر به عنوان یک کارشناس نظر می دهد بیاید یک میزگرد بگذارد تا با هم مناظره کنیم. عادل خان اگر نخبه هستی بیا مناظره کنیم و به من بگو کروش چه چیزی به فوتبال ما داده است؟»

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

* عابدینی البته سیزده سال قبل هم به شدت به عادل تاخت آنجا که فردوسی پور باغمیشه را روی خط آورد و مقابل عابدینی قرار داد و نهایتا عابدینی فریاد زد: شما حق ندارید بازیکن را مقابل مدیر قرار دهید!

* سوشا مکانی: در تمام برنامه هاي زنده، عادل فردوسي پور درآمده و گفته در اينكه رحمتي بهترين دروازه بان آسيا است شكي نيست. او بي رقيب ترين است و فاصله زيادي دارد با رقبايش در تيم ملي. مي خواهم بدانم مگر فردوسي پور مربي گلرهاست كه در اين مورد نظر مي دهد؟ از نظر خودم رحمتي يكي از بهترين هاست اما مي خواهم بدانم عادل فردوسي پور كجا اين فاصله را ديده و حس كرده كه مي گويد فاصله رحمتي با بقيه دروازه بان ها زياد است. دوست دارم عادل به اين سوالم جواب بدهد و بگويد از كجا اين فاصله را ديده؟ اصلا ملاك و معيارش براي اين حرف چيست؟ مثل اين است كه من بگويم فاصله عادل و مزدك ميرزايي خيلي است. به نظر من حرفهايي مربي كره ۲۰ درصد فشار روي ما بوجود آورد و اين حاشيها ۸۰ درصد. »

* علی فتح الله زاده دو سال قبل روی برنامه و وقتی که عادل اصرار می کرد که استقلال ساعت ۷ از فرودگاه برگشته و حاجی فریاد می زد که ساعت ۹:۳۰ بود آنقدر عصبانی شد که حرفهایش را کسی نفهمید و فقط همه متوجه شدند که تلفن را قطع کرده! البته با نامه ای که سررشته داری مدیر روابط عمومی وقت استقلال برای عادل ایمیل کرد و ساعت خروج استقلال معلوم شد حاجی روی خط آمد و با عادل آشتی کرد.

* علی پروین در این زمینه در جمعی خصوصی گفت: «اینکه فردوسی پور مقابل دوربین‌های تلویزیونی بحث علی دنبه را مطرح می‌کند کار زشتی است. من از پخش این تیکه از مصاحبه و هم از سوالات او در مورد خال لبم و همچنین پرسش‌هایی در مورد دامادم پرسید، بسیار ناراحتم انتظار داشتم فردوسی پور هنگام پخش مصاحبه، قسمت‌هایی از این حرف‌هایم را پخش نکند.»

آنچه مطالعه کردید تنها بیست درصد اتفاقاتی است که به عادل گذشته اما شاید همینقدر کافی باشد که بدانیم کار فردوسی پوربسیار سخت است و دلش بسیار بزرگ.

فیلم دیدن عادل فردوسی پور
یکی از علاقه‌مندی‌های سابقش سینما بوده. البته الان تنها علاقه‌مندی‌اش «۹۰» و فوتبال است و بس. شاید هم دیگر حوصله‌اش را ندارد که به سینما برود؛ «نه دیگر! اصلا حوصله‌اش رو ندارم. واقعا نمی‌تونم بشینم پای تلویزیون و یه فیلم رو تا آخر ببینم».

کلاس‌های زبان عادل فردوسی پور
زبان انگلیسی! علاقه عجیبی به زبان داشت. از کلاس اول دبیرستان در کلاس‌های زبان نام‌نویسی کرد. سال آخر دبیرستان به خاطر کنکور، زبان را رها کرد اما بعدا وقتی برگشت، تا پایان کار را ادامه داد. سال سوم دانشگاه، زبان تمام شد: «کلاس‌های استادی‌اش رو هم قبول شدم اما کارم تو تلویزیون بیشتر شده بود و تصمیم گرفتم نرم»

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

خنده های عادل فردوسی پور
گزارشگر بازی فینال حذفی آلمان، در هنگام جشن قهرمانی بایرن مونیخ جمله ای گفت که باعث خنده های ناتمام خودش شد. عادل فردوسی پور گزارشگر دیدار فینال جام حذفی آلمان بود. پس از اتمام بازی و زمانی که جشن قهرمانی بایرنی ها در حال پخش بود، فردوسی پور گفت: «بله صحنه های زیبایی رو مشاهده می کنید که خدا رو شکر همه اش هم قابل پخشه!» خنده های معروف عادل پس از بیان این جمله سراغش آمد و او دیگر نتوانست حرف بزند. رضا جاودانی چند کلام جای فردوسی پور صحبت کرد تا او بتواند با جمع بندی خنده هایش مجددا کار را در دست بگیرد. فردوسی پور اما موفق به کنترل خود نشد. صدای خنده های این گزارشگر آنقدر بلند بود که صدایش علیرغم تلاش صدابرداران به گوش می رسید.

بی ربط
* طالع عادل اما ۱۸ سال قبل هم فوتبالی بود. میان آن همه پرسش سخت آسانترین سئوال ممکن نصیب عادل شد. نوذری در مسابقه از کی بپرسم  از فردوسی پور پرسید: «بازیکن سرشناس تیم ملی برزیل که بیش از هزار گل به ثمر رسانده است؟» فردوسی پور خیلی سریع بلافاصله گفت: «ادسون آرانتس دونا سیمنتو ملقب به پله» و نوذری خدا بیامرز گفت اسپانیایی حرف می زنی؟

* در بخشی از برنامه و پس از این که فردوسی پور چند سوال حاشیه‌ای درباره درگیری‌های دونگا با دیگر بازیکنان از او پرسید، ناگهان در حرکتی عجیب رضا جاودانی به دونگا گفت: «کلا شیوه برنامه‌سازی عادل به شکلی است که بیشتر به حواشی فوتبال می‌پردازد و به خوبی‌های فوتبال کاری ندارد!»

این جمله دقیقا همان چیزی را می‌گفت که منتقدین و مخالفین مجری محبوب برنامه ۹۰ با آن به او حمله می‌کردند و عادل اصلا انتظار نداشت آن را از زبان یکی از همکاران صمیمی خود بشنود. فردوسی‌پور که آشکارا از این حرف جاوادانی یکه خورده بود بلافاصله گفت: «تکذیب می‌کنم!»

به نظر می‌رسید عادل از این حرف همکارش دلخور هم شده بود. چرا که جاودانی در ادامه سعی کرد با یکی دو شوخی، این دلخوری از دل فردوسی‌پور در آورد. او دقایقی بعد به عادل گفت: «جدی چرا روی فرم نیستی؟ نه شوخی می‌کنی، نه می‌خندی و نه حتی سوتی میدی؟!» لحظاتی بعد هم فردوسی‌پور سوتی داد و رو به جاودانی گفت: « بفرمایید این هم سوتی!»

برخی متلک های فردوسی پور
* از زوایایی، با این شکل موها بالوتلی شبیه سرندیپیتی شده! (در جریان بازی فینال اروپا بین اسپانیا و ایتالیا)

* همه آستین کوتاه پوشیدن، فقط دژاگه آستین بلند داره. همه هم می دونیم دلیلش چیه. فقط کاش واسه پشت گردنش هم یه فکری می کردن! (در بازی ایران و قطر، کنایه از خالکوبی های اشکان)

* این ماتراتزی هم اینقدر خالکوبی کرده که انگار آستین بلند پوشیده(در جریان یکی از بازی ایتالیا)

* اینجا هم تماس تلفنی خیلی خودجوش قطع می‌شه (وقتی داشت با یکی از منتقدان وزارت ورزش حرف می زد و ناگهان تماس قطع شد)

* مزدک یک رقیب حرفه ای و بسیار جدی است که ممنون دارش هستم!(کپ زدن از روی قلعه نویی در یک گفت و گو)

*حالا اونجا بازیکنی که گل زده را می‌زنند… معلوم نیست اگر گل نمی‌زد چه کارش می‌کردند!(در جریان یکی از بازی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶)

* قبل از شروع بازی‌ها بعضی از کامپیوترها پیش بینی کرده بودند جمهوری چک حتی تا پای قهرمانی هم بالا می‌آید. مثل اینکه چک‌ها هم از همان کامپیوترهایی استفاده کردند که مسئولان فدراسیون فوتبال ما قبل از بازیهای جام جهانی از آنها استفاده می‌کردند!(بعد از حذف چک از جام جهانی ۲۰۰۶)

* اگه مسولان برگزاری بازی فیلم های بازی های «ذوب آهن – ملوان» یا «ذوب آهن – فولاد» را در لیگ ما می دیدند تا حالا بازی را ادامه داده بودند ‌و دقیقه ۴۰ , ۵۰ اش تموم شده بود. تازه مسولان اوکراینی فرقون هم نداشتن وگرنه استفاده می کردند!(در جام ملت های اروپا و بازی اخیر اوکراین و فرانسه که به دلیل بارندگی تعطیل شد و با تاخیر انجام شد)

* آنگولایی‌ها خوب ضرباتشان را از کنار دروازه ما بیرون می‌زنن.

*واقعا کسی از تعویض‌های برانکو سر در نمی‌آورد

*برهانی با نوک بینی توپ را کنترل می‌کند

*حالا دایی توپی را که به او می‌رسد با سر از جلوی دروازه آنگولا دور می‌کند!

*در این لحظه پدیده جام(شجاعی) اجباراً وارد زمین می‌شود

*دایی خیلی دوست دارد در این بازی گل بزند! (تکه کلام عادل فردوسی پور در جریان بازی ایران و آنگولا در جام جهانی ۲۰۰۶)

* خداحافظ علی دایی، خداحافظ تیم ملی (بعد از شکست تیم ملی مقابل مکزیک در جام جهانی ۲۰۰۶)

* خداحافظ جام جهانی، خداحافظ برانکو (بعد از شکست تیم ملی مقابل پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶)

* می گویند سید جلال با رقمی میلیاردی به پرسپولیس پیوسته است.خیلی بالاتر از سقف قرارداد. البته سقف قرارداد چیزی است که فقط باعث خنده بازیکنانی می شود که رقم های میلیاردی می بندند (متلک او به سقف قرارداد وقتی هنگام گزارش بازی بد ایران برابر قطر سعی کرد خودش را شاد کند)*

منبع*: mehrnews.com

عکسهای عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

Ferdosipour is fair

Ferdosipour is fair

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

عادل فردوسی پور+بیوگرافی+عکس

0 دیدگاه ارسال شده است

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *