مرسی دانلود

89
  • admin1
  • 23 نوامبر 16
  • ادعیه و زیارت

دعای سفر همراه با ترجمه فارسی

دعای سفر همراه با ترجمه فارسی

دعای سفر همراه با ترجمه فارسی

دعای سفر از جمله دعاهایی است که برای مسافرت خوانده می شود. البته مقدمات سفر طبق روایات به این گونه است که ابتدا غسل کرده، دو رکعت نماز خوانده، آیه الکرسی را خوانده و صلوات بفرستید و صدقه دهید. این پست مذهبی به دعای مسافرت (دعای قبل از سفر) با ترجمه فارسی اختصاص یافت.

 

دعای سفر (دعای مسافرت)

بسم الله الرحمن الرحیم

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْتَوْدِعُکَ الْیَوْمَ نَفْسِی وَ أَهْلِی وَ مَالِی وَ وُلْدِی وَ مَنْ کَانَ مِنِّی بِسَبِیلٍ الشَّاهِدَ مِنْهُمْ وَ الْغَائِبَ اللَّهُمَّ احْفَظْنَا بِحِفْظِ الْإِیمَانِ وَ احْفَظْ عَلَیْنَا اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا [اجْمَعْنَا] فِی رَحْمَتِکَ وَ لا تَسْلُبْنَا فَضْلَکَ إِنَّا إِلَیْکَ رَاغِبُونَ اللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِکَ مِنْ وَعْثَاءِ السَّفَرِ وَ کَآبَهِ الْمُنْقَلَبِ وَ سُوءِ الْمَنْظَرِ فِی الْأَهْلِ وَ الْمَالِ وَ الْوَلَدِ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَهِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَوَجَّهُ إِلَیْکَ هَذَا التَّوَجُّهَ طَلَبا لِمَرْضَاتِکَ وَ تَقَرُّبا إِلَیْکَ [اللَّهُمَ‏] فَبَلِّغْنِی مَا أُؤَمِّلُهُ وَ أَرْجُوهُ فِیکَ وَ فِی أَوْلِیَائِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

خداىا امروز خودم و خاندانم و مال و فرزندانم و هرکه را به طریقى از من است، حاضر و غایبشان  به تو می ى‏سپارم است، خدایا ما را به حفظ ایمان حافظ باش و از ما محافظت فرما.خدایا ما را در حمایت رحمتت‏ قرار ده،و فضلت را از ما مگیر،ما تنها به جانب تو راغبیم.خدایا از رنج سفر،و اندوه بازگشت، و بدى دیدار،در خاندان و مال و فرزند در دنیا و آخرت به تو پناه مى‏بریم‏ خدایا به تو رو مى‏کنم و در این رونمودن،خواستار خشنودى و تقرّب به سوى توام،پس مرا به آنچه از تو و اولیایت آرزو مى‏کنم،و امید دارم برسان،اى مهربان‏ترین مهربانان.

پس از خواندن این دعا با خاندان خود خداحافظی کرده و بر در خانه بایست،و تسبیح حضرت فاطمه علیها السلام را بخوان،و از پیش رو و طرف راست،و جانب چش سوره«حمد»و «آیه الکرسى»را قرائت کن و بگو:

اللَّهُمَّ إِلَیْکَ وَجَّهْتُ وَجْهِی وَ عَلَیْکَ خَلَّفْتُ أَهْلِی وَ مَالِی وَ مَا خَوَّلْتَنِی وَ قَدْ وَثِقْتُ بِکَ فَلا تُخَیِّبْنِی یَا مَنْ لا یُخَیِّبُ مَنْ أَرَادَهُ وَ لا یُضَیِّعُ مَنْ حَفِظَهُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ احْفَظْنِی فِیمَا غِبْتُ عَنْهُ وَ لا تَکِلْنِی إِلَى نَفْسِی یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

خداى رویم را متوجه تو کردم،و در حفظ تو قرار دادم خاندان و مالم،و آنچه که به من عطا فرمودى را من به تو اطمینان کردم،پس مرا محرومم نکن ،اى که محرومم نمى‏ کند کسى‏که او را اراده کرده است،و ضایع‏ نمى‏کند هرکه را او محافظت نماید،خدایا بر محمّد و خاندانش درود فرست،و مرا در آنچه از آن غایبم محافظت فرما،و مرا به خویشتن وامگذار اى مهربان‏ترین مهربانان.

سپس سوره توحید را یازده مرتبه بخوان، و سوره قدر و آیه الکرسى و سوره ‏هاى(فلق) و (ناس) را قرائت‏ کن،پس با دست خود همه بدنت را مسح کن،و به هرچه میّسر باشد صدقه بده و بگو:

اللَّهُمَّ إِنِّی اشْتَرَیْتُ بِهَذِهِ الصَّدَقَهِ سَلامَتِی وَ سَلامَهَ سَفَرِی وَ مَا مَعِی اللَّهُمَّ احْفَظْنِی وَ احْفَظْ مَا مَعِیَ وَ سَلِّمْنِی وَ سَلِّمْ مَا مَعِیَ وَ بَلِّغْنِی وَ بَلِّغْ مَا مَعِیَ بِبَلاغِکَ الْحَسَنِ الْجَمِیلِ.

خدایا من با این صدقه سلامت خود، و سفرم، و آنچه با من است را خریدم. خدایا مرا و آنچه با من است حفظ کن،مرا و آنچه با من است سالم بدار، و برسان مرا و آنچه با من است به رساندن‏ نیکوى زیبایت .

بعد از آن این آیات شریفه سوره قصص را بخوان (البته ترجیحاً با داشتن عصایی از درخت بادام) : « و لمّا توجّه تلقأ مدیین » تا « و اللّه على ما نقول وکیل »

و بعد از آن این جملات را بگو (ترجیحاً هنگام برداشتن خاک کربلا) : اللَّهُمَّ هَذِهِ طِینَهُ قَبْرِ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَلِیِّکَ وَ ابْنِ وَلِیِّکَ اتَّخَذْتُهَا حِرْزا لِمَا أَخَافُ وَ مَا لا أَخَافُ

خدایا این تربت قبر حسین(درود بر او باد)ولىّ تو و پسر ولىّ تو است،که آن را پناهگاه خود از آنچه مى‏ترسم و نمى‏ترسم قرار دادم.

دعا برای حفاظت و سلامتی در سفر | دعای سفر همراه 

0 دیدگاه ارسال شده است

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *