مرسی دانلود

99
  • admin1
  • 26 اکتبر 16
  • کتاب

دانلود کتاب امیرکبیر و ایران – کتاب امیرکبیر و ایران نوشته فریدون آدمیت

کتاب امیرکبیر و ایران نوشته فریدون آدمیت نسخه pdf

دانلود کتاب امیرکبیر و ایران

دانلود کتاب امیرکبیر و ایران

کتاب امیرکبیر و ایران اثر فریدون آدمیت با لینک مستقیم

میرزا محمد تقی‌خان فراهانی(زاده: ۱۱۸۶ اراک، درگذشته:۲۰ دی ۱۲۳۰ کاشان) مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. امیرکبیر همسر عزت‌الدوله، خواهر ناصرالدین‌شاه قاجار بود و به سبب ازدواج دخترش تاج‌الملوک با مظفرالدین‌شاه قاجار، پنجمین پادشاه از دودمان قاجار، پدربزرگ ششمین ایشان، محمدعلی‌شاه نیز به شمار می‌رود.اصلاحات امیرکبیر اندکی پس از رسیدن وی به صدارت آغاز گشت و تا پایان صدارت کوتاه او دنبال شد. مدت صدارت امیر کبیر ۳۹ ماه (سه سال و سه ماه) بود. وی بنیان‌گذار دارُالفُنون بود که برای آموزش دانش و فناوری‌های نو به فرمان او در تهران پایه‌گذاری شد.

هم‌چنین انتشار روزنامهٔ وقایع اتفاقیه از جمله کارهای وی به‌شمار می‌آید. سردار عزیز خان موکری داماد امیر کبیر و رهبر قشون ناصرالدین شاه بود. امیرکبیر پس از این که با دسیسهٔ اطرافیان شاه از جایگاه خود برکنار و به کاشان تبعید شد، در حمام فین به دستور ناصرالدین‌شاه به قتل رسید. پیکر وی در شهر کربلا به خاک سپرده شده‌است.(منبع توضیحات:ویکی پی دیا فارسی)

كتاب اميركبير و ايران مربوط است به تمام لحظات و طول عمر زندگی اميركبير است. شادروان فريدون آدميت در اين كتاب به شرح زندگانی اميركبير از بدو تولد تا زمان مرگ او مي‌پردازد. اقدامات سياسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی اميركبير و اصلاحات و تفكرات اين بزرگ مرد از مهمترين بخش‌های اين كتاب است. در مقدمه كتاب اميركبير را تنها فردي كه به درستی مي‌توان اشرف مخلوقات ناميد تعريف كرده است. برای شناخت اميركبير اين كتاب بهترين منبع موثق است.

مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرسی دانــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلود

♥نوع فایل:pdf

♥حجم فایل:۲۴مگابایت

downدانلود کتاب فریدون آدمیت به نام امیرکبیر و ایران نسخه pdf

 

دانلود کتاب امیرکبیر و ایران – کتاب امیرکبیر و ایران نوشته فریدون آدمیت

 

Book and Iran’s Amir Kabir Amir Kabir in all moments of life and longevity. The late Amir F. humanity in the book of life from birth until his death deals

0 دیدگاه ارسال شده است

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *